jehovas vitner regler

Alt du trenger å vite om
jehovas vitner regler

Jehovas vitner er en religiøs gruppe som følger en rekke regler og retningslinjer i sitt daglige liv. Disse reglene er basert på deres tolkning av Bibelen og deres tro på Gud. Her er en oversikt over noen av de viktigste reglene som Jehovas vitner følger:

1. Troen på Gud: Jehovas vitner tror på en eneste Gud, Jehova, og følger hans bud og veiledning som er nedskrevet i Bibelen.

2. Misjonering: Jehovas vitner er kjent for sitt aktive misjonsarbeid, hvor de går fra dør til dør for å spre sitt budskap og invitere andre til å bli med i deres trossamfunn.

3. Avholdenhet fra verdslige aktiviteter: Jehovas vitner unngår vanligvis aktiviteter som de anser som verdslige eller syndige, som for eksempel gambling, alkoholforbruk og feiring av høytider som jul og påske.

4. Moral og etikk: Jehovas vitner følger strenge moralske og etiske retningslinjer, inkludert avholdenhet fra sex før ekteskapet, ærlighet og respekt for andre.

5. Gudsriket: Jehovas vitner tror på et fremtidig Gudsrike som vil bringe fred og rettferdighet til verden, og de oppfordrer til å leve i samsvar med disse prinsippene.

Ved å følge disse reglene og leve i samsvar med Jehovas vitners lære, håper medlemmene å oppnå frelse og et evig liv i Guds rike. Det er viktig å merke seg at Jehovas vitner har sine egne tolkninger av Bibelen og derfor kan deres regler og praksis være annerledes enn andre kristne trossamfunn.

Hvis du ønsker å lære mer om Jehovas vitner og deres regler, kan du besøke deres offisielle nettside eller kontakte en lokal menighet for mer informasjon. Jehovas vitner er en aktiv og engasjert religiøs gruppe som er dedikert til å spre sitt budskap og leve i samsvar med sine trosmessige prinsipper.

Responses

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *